Kao i sve ostalo što valja stvaranje seminara „LIDERI U OBRAZOVANJU“ nije bilo preko noći. Trebalo je vremena da se nejasna misao pretvori u jasnu ideju.
Svi smo mi direktno ili indirektno pogođeni pandemijom COVID-19, bilo lično, porodično ili poslovno. Iako traje tek 8 meseci mnogima je to promenilo život. Nažalost, uglavnom je to bilo u negativnom kontekstu. Neke profesije su bukvalno „hvatale vazduh“ da se održe i funkcionišu bar na minimalnom nivou.
Meni je pandemija toliko negativno uticala na „ISKON mode“ da se borimo da uđemo u 12. godinu poslovanja. Ono što je dobro iz pandemije je što sam imao dovoljno vremena da sistematizujem svoje treninge i napravim FOKUS trening centar.
Svi smo na razne načine uključeni u probleme sa kojima se susrela prosveta. To je bio samo još jedan teg na tasu, koji je i pre tog tega polako naginjao ka ponoru. Dosta mojih prijatelja je u prosveti. Ja sam se, kao roditelj, uključivao u rad Edu Balkan zajednice prosvetnih radnika. Slušao sam o nedaći koja ih je zadesila kao i problemima sa kojima jedva izlaze na kraj. Ne bih da pišem o tome jer to svi znamo, nažalost veoma dobro!
Sva sreća pa su naši prosvetari uvek morali da budu kreativni kako bi nadomestili nedostatak raznih sredstava.
Kao neko sa preduzetničkim duhom uvek sam više obraćao pažnju na strukturu nego na sadržaj. Vrlo brzo od početka pandemije počeo sam da razmišljam o tome koliko mora da je teško tek direktorima škola.
Osobama koje moraju da organizuju funkcionisanje u neverovatno teškim uslovima. Pri tome one nisu osposobljene za „krizni menadžment“ i funkcionisanje pod abnormalnim stresom svih zaposlenih. Kada se tome dodaju i svi pritisci kojima su neprekidno izloženi od nas roditelja, zaposlenih, javnosti, ministarstva pa čak i politike, onda su oni definitivno „heroji rada“ našeg vremena. Oni su pravi lideri u obrazovanju.
Na društvenim mrežama postoji mnogo grupa učitelja, nastavnika i profesora. U nekim sam i ja član. Ono što sam primetio jeste da se, čast izuzecima, mahom na direktore gleda kao na neke osobe sa „druge strane“, neretko i kao na protivnički tabor.
Pitam se – koliko se njih stavilo u cipele svojih rukovodilaca?!
Sigurno je da su direktori bili, pre toga, u njihovim cipelama. Naravno to nije bezuslovno dovoljno da budu i odlični lideri. Za lidera u obrazovanju danas su potrebne mnoge kompetencije koje se ne uče na Učiteljskom fakultetu, ili nekom drugom odakle dolaze predmetni nastavnici-profesori.
Nažalost, čak i ovom teškom kovid vremenu, neretko se u školi stvore dva tabora. Oni koji su za i oni koji su protiv ideja direktora.
To dovodi do loše komunikacije, loše atmosfere, nedostatka timskog duha i osećaja pripadnosti timu, povećanom ionako visokom stresu,… a sve to opet dovodi do toga da tim ne stvara rezultate proporcionalno svojim sposobnostima. Ponavljam da ne pišem o materijalno – tehničkim uslovima funkcionisanja škole nego samo o „ljudskom“ faktoru.
Kako među prijateljima imam više njih koji su direktori imao sam priliku da ih posmatram i da tokom razgovora osetim teret koji nose na svojim leđima, kao i da primetim njihovu želju i spremnost da učine „još nešto“ kako bi svojim kolegama olakšali funkcionisanje.
Seminari koje su pohađali su bili usko stručne tematike tako da su jedino tokom kafe pauza mogli da razmenjuju iskustva i da pomažu jedni drugima u organizaciji. Sve ostalo što je vezano za komunikaciju, međuljudske odnose ili funkcionisanje timova bilo je uglavnom nedostupno iz finansijskih razloga. Uglavnom su to edukacije ličnog razvoja, koje traju više dana, što opet ne može da im finansira škola.
Sve to je uticalo na moju želju da nađemo način kako da bar malo olakšamo rad našim liderima u obrazovanju. Posle razgovora sa Tamarom, Sandrom, Draganom, Vladimirom, Ivanom i Zoricom, napravili smo koncept za koji verujemo da bar može malo da im odškrine vrata i omogući lakši rad. Sve to je podržalo Društvo učitelja Beograda i zajedno smo krenuli u realizaciju.
Nažalost, epidemiološka situacija nam ne dozvoljava okupljanje pa će sve biti putem Livestream-a. Verujemo da ćemo već na proleće moći da se okupimo i nastavimo sa drugim delom seminara. Od naredne godine krećemo dva puta godišnje, kako bismo pružili kontinuiranu podršku našim liderima u obrazovanju. Radujemo se druženju, razmeni iskustava, idejama, kao i zajedničkom razvoju i rastu.
Želja nam je da tim liderima u obrazovanju pružimo nova iskustva, spoznaje, nove tehnike i alate kako bismo im olakšali i unapredili njihovo liderstvo.
Kroz 4 teme i 8 radionica prosvetni radnici će imati priliku da saznaju osnovne stvari o PCM-u, NLP, koučingu, timovima visokih performansi kao i da steknu konkretna i odmah primenjiva znanja koja mogu da iskoriste u radu u svojim kolektivima.
Paneli su tek prava poslastica! Od preduzetničkog „mindset-a“ u obrazovanju i veoma zanimljivih informacija, preko projektnog finansiranja u obrazovanju sa pregršt korisnih informacija, do iskustva obrazovnih sistema razvijenijih zemalja.
Benefiti seminara „LIDERI U OBRAZOVANJU“ su
- Bolja komunikacija i izraženiji timski duh;
- Bolje razumevanje u timu i podržavajuća atmosfera;
- Efikasniji tim;
- Nadograđene liderske kompetencije;
- Tehnike i alati za prilagođavanje svog komunikacionog stila različitim strukturama ličnosti;
- Konkretni koučing alati koji pomažu liderima da lakše rukovode, jasnije prenose poruke, lakše motivišu zaposlene i potpunije ostvare postavljene ciljeve.
Više informacija i prijava
Zaključak:
Lično sam siguran da će ovo biti jedan izuzetan seminar koji će nam svima omogućiti da napredujemo i budemo ne samo LIDERI U OBRAZOVANJU nego i promoteri pravih vrednosti. Vrednosti gde je na prvom mestu čovek, njegova komunikacija sa drugima, empatija i razumevanje, gde ćemo se nesebično truditi da bar ne odmognemo drugom, ako već ne možemo da mu pomognemo. Vrednosti gde ćemo na greške gledati kao na mogućnost da napredujemo, gde ćemo biti usmereni na rešenja i na izazove gledati kao na šanse!
Koliko god da je ovo teško vreme, verujem da je ovo izazov koji će doneti veliki napredak u prosveti.
Napredak koji će uhvatiti korak sa navikama učenika, njihovim interesovanjima, željama pa i sklonostima i na taj način im omogućiti da budu osposobljeni za dalje, a ne samo nosioci velikog znanja.
Sve ovo je ubrzalo digitalizaciju prosvete, ne na način kako bi to trebalo da bude, ali, kako bi rekli u narodu: „Bolje ikako nego nikako!“ ?
Vidimo se na LIVESTREAM seminaru „LIDERI U OBRAZOVANJU“.
piše:
Dragan Sandić
osnivač FOKUS trening centra
Skorašnji komentari